Magazin BIG MAG
SUPER OFERTE la Magazinul BIG Mag

Uniunea Europeană face verificări pentru a proteja consumatorii de înșelătoriile online

Comisia Europeană a solicitat, în luna iunie, o examinare cu privire la înșelătoriile pe tema coronavirusului. CE dorește să combată produsele și publicitatea înșelătoare asociate cu COVID-19.

Un comunicat al Executivului comunitar arată că noua examinare se succedă celei la nivel înalt a platformelor din luna mai. Printre cele 73 de verificări ale platformelor principale, o treime (23 de verificări) au evidenţiat un număr semnificativ de oferte şi reclame dubioase. Companiile deţinătoare ale platformelor au fost informate cu privire la constatările generale şi au prezentat rapoarte actualizate privind măsurile pe care le-au luat pentru a soluţiona această problemă.

Ce spune comisarul pentru justiție

„Marile platforme online continuă să răspundă apelului nostru de a colabora îndeaproape cu Comisia Europeană şi cu autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor. Cele mai recente verificări efectuate de aceste autorităţi demonstrează că nu este momentul să lăsăm garda jos.

Cooperarea dintre autorităţi şi principalii actori ai pieţelor digitale este un instrument puternic şi eficace de protejare a consumatorilor în aceste vremuri tulburi”, a declarat comisarul pentru justiţie, Didier Reynders.


Google se implică

Datorită acestor activităţi, Google a raportat blocarea sau eliminarea a peste 200 de milioane de anunţuri legate de coronavirus la nivel mondial în ultimele luni, iar eBay a raportat blocarea sau eliminarea a mai mult de 31 de milioane de listări care au încălcat politicile lor privind coronavirusul.

Facebook a declarat eliminarea a cel puţin 2,3 milioane de părţi de conţinut de pe Facebook şi Instagram legate de coronavirus la nivel global, 27.000 fiind eliminate în UE în luna mai.

S-a înregistrat o scădere bruscă

În ultimele săptămâni, cele mai multe platforme au raportat o scădere bruscă a listărilor de produse legate de coronavirus. De exemplu, Amazon a raportat o scădere cu 95% a numărului săptămânal de noi listări de produse care încercau să facă afirmaţii legate de coronavirus comparativ cu media din luna martie, iar Rakuten şi Allegro au raportat tendinţe similare.

„Autorităţile CPC vor urmări aceste constatări şi vor lua măsuri de asigurare a respectării legislaţiei atunci când acest lucru este necesar, iar reţeaua îşi va continua activitatea cu privire la subiectele considerate a fi frauduloase”, dă asigurări Comisia Europeană.

capital.ro

leave a reply