Muncești mult și simți că te copleșește anxietatea? Iată 3 obiceiuri la care TREBUIE să renunți URGENT!

Ritmul impus de competiție în multe dintre marile corporații din România este pentru majoritatea persoanelor prea alert. Dacă simți că stresul și oboseala încep să-ți depășească limitele și să te împingă spre o eventuală depresie, trebuie să iei atitudine. Cerințele de la birou nu pot fi, cel mai probabil, modificate, însă aspectele care țin de viața ta privată sunt, cu siguranță, influențabile.

Află care sunt 3 obiceiuri toxice de care trebuie să scapi cât mai repede cu putință:

  • Utilizarea excesivă a telefonului mobil

Probabil ai impresia că utilizezi telefonul mobil o perioadă rezonabilă de timp dintr-o zi obișnuită, însă ai fi surprins să afli că realitatea este cu totul și cu totul alta. Statisticile sunt alarmante: în 2021, durata medie petrecută zilnic de europeni în fața ecranelor smartphone-urilor a fost de 3 ore și 35 de minute. Nu uita că aceste calcule includ și persoanele care nu utilizează aproape deloc device-urile și care modifică mult rezultatul. Verifică și tu secțiunea ,,screen time” de pe telefonul tău și fă următoarea operație simplă: înmulțește valoarea afișată cu 30, apoi împarte rezultatul la 24. Astfel vei afla câte zile dintr-o lună petreci folosind telefonul mobil.

Din tot acest timp petrecut în fața ecranului, întreabă-te cât îți aduce cu adevărat ceva în plus în viață. Bineînțeles, nimeni nu spune că trebuie să te limitezi la apeluri și utilizări pentru muncă. Și jocurile, și rețelele de socializare îți pot aduce zâmbetul pe buze, însă folosite excesiv vor crea cu siguranță efectul invers.

  • Mâncatul în fața televizorului

Acest obicei aparent inofensiv te privează, de fapt, de o bucurie extrem de ușor de accesat, care face diferența adesea dintre o zi bună și una proastă. Psihologii recomandă ca măcar o dată pe zi să iei o masă singur, fără să te uiți la televizor și fără să asculți radioul.

Cu timpul, creierul tău va învăța din nou ce înseamnă a savura fiecare parte dintr-o masă. Acest proces simplu de recunoștință pentru alimentele gustoase de care ai parte aduce foarte multe beneficii. Urmăritul știrilor sau a unui film ori audierea unui post de radio în timpul mesei te vor distrage de la această metodă banală de a obține un plus de serotonină.

  • Autocritica distructivă

Critica la adresa sinelui poate fi constructivă, însă este extrem de ușor de depășit limita sănătoasă a acesteia. Cel mai mare dușman al tău poți fi, din păcate, chiar tu. Atunci când gândurile negative încep să-și facă apariția, acestea se înlănțuie și nu mai pot fi oprite cu ușurință.

Psihologii recomandă ca în perioadele în care te găsești într-o situație mai întunecată din punct de vedere spiritual, să investești timp în hobby-uri care să-ți distragă atenția. Unele dintre cele mai liniștitoare sunt grădinăritul și pictura. Avantajul grădinăritului este că îți va înfrumuseța atât grădina interioară, cea a sufletului, cât și pe cea exterioară, din curte sau din casă. Pentru cosmetizarea acesteia din urmă, uită-te peste oferta variată de ghivece de la Homelux, accesorii care să-ți completeze armonios aranjamentele de plante.

Concluzia este ușor de tras, dar greu de acceptat. Pacea interioară vine odată cu disciplina și moderația. Întoarce-te, măcar în timpul liber, la ritmul tău natural și cu siguranță vei putea să faci față mai ușor greutăților de la serviciu.

Sursa foto: Unsplash.com

leave a reply

Știri 24 PLUS

Trebuie citite